Kross Warszawa

PORADY I SKLEP Z ROWERAMI MARKI KROSS W WARSZAWIE

2

Jaki rower i rozmiar wybrać?

Przed zakupem roweru pojawia się jedno pytanie? Jaki kupić?

Przede wszystkim zastanów się rowerzysto gdzie chcesz jeździć na takim rowerze? Czy ma to być miasto, czy teren. Drogi czy leśne ścieżki. Rozumiemy, że każdy chciałby mieć dobry rower na miasto, na długie wycieczki i do szaleństwa w lesie. Niestety nie ma rowerów uniwersalnych. Jeden jest dobry na dłuższe wycieczki poza miasto, inny poradzi sobie lepiej w ciężkim terenie. I jeszcze jedna sprawa, a mianowicie wygląd roweru. Wierzcie nam, specjalistom – jest to drugorzędna sprawa. Najpierw trzeba wiedzieć po co nam rower, a potem skupmy się na jego wyglądzie zewnętrznym.

Tak więc my polecamy:

– do odważnej jazdy w terenie –Kross Level A6

– do jazdy po ścieżkach leśnych, w lekkim terenie – Hexagon X6, nowość w ofercie.

– na długie wycieczki – Kross Trans Siberian – rewelacyjny rower trekkingowy, w bardzo dobrej cenie.  Jest wersja damska i męska.

– dla Pań na miasto, do kawiarni czy na zakupy – Tempo Classico lub Tempo Vivo – te rowerki poza tym że są praktycznie i wygodne, są także śliczne.

– wyróżnić się – Kross Olander

– dla leniwych rower z napędem elektrycznym – nowość w ofercie Kross – Tempo-E-Stream

Ciekawą pozycją w kolekcji 2011 są rowery składane – Flex Steel oraz taki sam, ale z ramą aluminiową Flex Alu. Ciekawa propozycja dla tych co szukają właśnie składanego roweru.

Wszystkie te rowery można obejrzeć już w sklepach internetowych podanych powyżej oraz w Warszawie pod adresem: ul. Niekłańska 41. Sklep trochę ukryty, znajduje się na tyłach dużego apartamentowca. Cisza i spokój, więc można w skupieni wypróbować rowerki.

Jaki rozmiar ramy dobrać? Polecamy opracowanie krossa. Źródło: Kross.pl

Dobór ramy ma ogromny wpływ na komfort jazdy jednak nie jest on taki prosty w przypadku, gdy nie możemy na niego usiąść i po prostu wypróbować. Przez lata, została wypracowana metoda, która pomaga wybrać nam minimalną wielkość ramy tak, aby po zejściu z siodełka odległość między górną rurą ramy a kroczem wynosiła co najmniej 10cm. Przedstawia się ona następująco:

1. Stajemy boso przy ścianie.

2. Mierzymy odległość między podłożem, a kroczem.

3. Uzyskany wynik mnożymy: – przez 0,57 w przypadku roweru górskiego – przez 0,63 w przypadku roweru trekkingowego – przez 0,66 przy rowerze szosowym.

4. Otrzymany wynik należy podzielić przez 2,54 aby uzyskać wartość w calach. Wartość ta, to rozmiar ramy jakiej powinniśmy używać.

Niestety trzeba pamiętać, że takie obliczenia są bardzo ogólne biorąc pod uwagę ilość możliwych stylów jazdy jakie stworzyła ludzkość. Ponadto sprawę utrudnia jeszcze długość roweru, która ma decydujący wpływ na pozycję na rowerze. Na szczęście na ten element możemy wpłynąć poprzez kilka manipulacji w naszym rowerze, a mianowicie: Jeśli jesteśmy za bardzo „położeni” na rowerze, możemy zmienić wspornik kierownicy na krótszy lub też zmienić kierownicę na „giętą” o wysokim wzniosie. Takie zabiegi sprawią, że nasza pozycja na rowerze będzie bardziej wyprostowana i wygodna Jeśli natomiast czujemy, że nasze ciało jest za bardzo odchylone do tyłu i przy podjazdach odczuwamy, że przednie koło ledwo dotyka podłoża lub się od niego odrywa to pomocne okaże się przesunięcie siodełka do przodu w jarzmie sztycy podsiodłowej.

Kolejną sprawą jest styl jazdy. W klasycznych stylach takich jak: MTB, kolarstwo szosowe, trekking rozmiary podane w poniższych tabelkach przeważnie się zgadzają. Sprawa wygląda inaczej jeśli chcemy używać roweru bardziej ekstremalnie, na przykład: w maratonach czy wyścigach XC, w 4 Crossie, enduro czy downhillu. Wtedy lepsze okazują się ramy mniejsze, co najmniej o jeden lub nawet dwa rozmiary, a wszystko dlatego, że mniejszym rowerem łatwiej manewrować. Oczywiście nie można przesadzić z małym rozmiarem ponieważ to także nie wpływa korzystnie na prowadzenie roweru. Konieczne jest więc znalezienie swoistego „złotego środka” biorąc pod uwagę matematyczne wyliczenia, styl jazdy i doświadczenie innych osób jeżdżących na rowerach.

Rowery dla dorosłych
Wysokość ciała
Długość wewnętrznej
strony nogi w centymetrach
Rozmiar ramy
MTB/CROSS
Rozmiar ramy
CITY/TREKKING
152 cm 71 cm 14” (36cm) 16”  (41 cm)
157 cm 72 cm 15” (38 cm) 17”  (43 cm)
162 cm 74 cm 16” (41 cm) 18”  (46 cm)
167 cm 75 cm 16” (41 cm) 18”  (46 cm)
172 cm 76 cm 17” (43 cm) 19”  (48 cm)
175 cm 77 cm 17″ (43 cm) 19”  (48 cm)
177 cm 79 cm 18″ (46 cm) 20”  (51 cm)
182 cm 82 cm 18″ (46 cm) 20”  (51 cm)
187 cm 86 cm 19″ (48 cm) 21”  (53 cm)
192 cm 89 cm 20″ (51 cm) 22”  (56 cm)
197 cm 92 cm 36″ (53 cm) 22”  (58 cm)
Rowery dla dzieci
Wiek
Długość wewnętrznej
strony nogi w centymetrach
Rozmiar ramy
roweru
Rozmiar kół
w rowerze
4-6 lat 48 cm brak 16”
5-8 lat 53 cm 11” 20”
5-8 lat 56 cm 12” 20”
5-8 lat 58 cm 13” 20”
7-12 lat 66 cm 14” 24”
7-12 lat 69 cm 15” 24”

Comments

  1. admin 15 lutego 2011 - 10:53 pm

    Opinie o najnowszej kolekcji rowerów kross możecie znaleźć na stronie http://www.kross2011.pl

  2. admin 7 lutego 2012 - 7:57 pm

    Rower górski z tarczami czy z V-Brake?
    Nad tym problemem zastanawia się wiele osób, które właśnie wybiera dla siebie rower. Kross często robi dwa podobne do siebie rowery, jeden na v-brake drugi na hamulcach tarczowych. Są zwolennicy jednego i drugiego rozwiązania. Zwykłe hamulce są zazwyczaj tańsze w zakupie i eksploatacji. Przy wyborze odpowiednie roweru powinniśmy zastanawić się w jakim terenie i warunkach najczęściej będziemy jeżdzić. Jeżeli będzie to teren błotnisty, mokry itp to proponujemy wybrać hamulcze tarczowe, tu siła hamowania zawsze będzie podobna, przy suchej pogodzie roznica miedzy v-brake moze byc niewielka. To wszystko tez zalezy od jakosci danych hamulców. Jeżeli jeździsz niewiele, bardziej rekreacyjnie być może nie potrzebne są hamulce tarczowe i związany z tym koszt, jeżeli lubisz bardziej agresywną jazdę, w cięższym terenie z pewnością będziesz zadowolony z hamulców tarczowych. My polecamy te hydrauliczne, często montowane w rowerach kross. np. seria Level.

Comments are closed.